Valborg

Jaha, det är tydligen Valborg idag. Blir dock en lugn kväll för mig eftersom jag börjar jobba kl 7 imorgon. Men grillning står på schemat iallafall :)
Huvudvärken känns iallafall mycket bättre idag, men idag har jag fått världens jävla mensvärk istället. Alltid något! Haha

Favorit i repris

Har så otroligt ont i huvudet så fick bli en enkel middag idag.
Älskar dom nyttiga bananpannkakorna!
Idag hade jag i lite kakao också så det blev banan och choklad pannkakor. Hur gott som helst! :)

4 dagar med huvudvärk

Det här blir fjärde dagen med sprängande huvudvärk.. Jag måste ha solglasögon inomhus för jag är så ljuskänslig, tål inte starka lukter och höga ljud.. Låter underbart va?
Kom iallafall nyss hem från syster, hämtade henne vid tåget sen åkte vi och handlade lite lunch som vi åt hos henne. Passade på att låna med mig massa filmer, så jag har något att göra hela dagen/kvällen. Ska knarka Alvedon och dricka några liter vatten i hopp om att huvudvärken ska gå över..

Mys

Åh vilken fin dag! Först jobb 6-14:30 sen mötte jag upp min finfina vän Carro och åkte ut till hennes stuga där det blev tacos, skitsnack framför brasan, bus med hund och promenad. Så mysigt!
Blev ett tidigt avslut på kvällen, vi börjar ju bli gamla nu såatteh.. Hiho!
Är alltid på så bra humör när jag har fått prata och umgåtts med den tjejen! Hon är bra! :)
Nu filmkväll!
Puss

Äntligen hemma

Är hemma i min lägenhet för första gången på en vecka och 3 dagar. Känns hur skönt som helst att va hemma!
Har även hämtat min lilla bebis som har bott hos en vän så länge så nu ligger vi och gosar i soffan :)

Har precis vart och skrivit på anställningsavtal! Har nämligen blivit anställd i kommunen. Visserligen vara 50% och i några månader men det känns hur bra som helst ändå! :)
Nu ska jag bara njuta av att vara hemma igen. :) puss

Färdig

Nu har jag kommit fram till att det är dags för mig att ta tag i mitt liv, måste verkligen det. Förverkliga mina drömmar, flytta, plugga och helt enkelt bli vuxen.
Jag känner mig färdig med mitt galna liv, ser inte längre charmen i att komma hem 4 på morgonen och sova bort hela dagar. Jag har lekt av mig, nu är det dags att börja ta lite ansvar och växa upp. Jag ska dessutom börja träna på allvar och göra sånt jag tycker är kul.
Idag har jag sökt massor med lägenheter i den staden som jag har sökt utbildning. Nu är det bara att hoppas och hålla alla tummar och tår! Jag är klar med Nyköping, nu vill jag iväg och se nya saker och träffa nya människor. Nu är jag super taggad på det här. Nu kör vi!
Woop

Bara för jag är tråkig

50 feta frågor, vågar du?

Utseende
1. vilken ögonfärg har du: Gröna
2. hur lång är du: 174
3. vilken hårfärg har du: mörkblond/ljusbrun
4. långt eller kort hår?: Ganska långt
5. piercingar i ansiktet: Inga längre
6. vilken ögonfärg skulle du vilja ha: Den jag har.
7. hur lång skulle du vilja vara: Är bra som det är!
8. vilken hårfärg skulle du vilja ha: blont
9. vill du ha kort eller långt hår: Långt
10. skulle du vilja ha piercingar: Näe

senaste du.
11. åt : Chips
12. drack: Loka
13. du fick sms av och vad de stod: Carro: raring. Ses på torsdag
14. du skrev sms till och vad du skrev: Syster: okej :*
15. sa: va?
16. kramade: Syster
17. kysste: Hiho
19. du pussade: Höha
20. träffade: Sofia sitter bredvid mig nu såatteh

kärlek,
21. är du singel: mjaa
22. ditt förra förhållande va med: En idiot
23. ditt längsta förhållande: Nästan 3 år
24. med vem då: Alex
25. när någon säger din första kärlek vem tänker du på då: Sommar
26. vem var din första kärlek? Martin
27. gillar du någon just nu: Jag gillar många jag! ;))
28. hur många seriösa förhållanden har du haft: 2
29. vill du vara singel: just nu, ja! :)
30. vill du gifta dig i framtiden? Mja kanske
31. Vad heter din nuvarande pojk/flickvän: Kurre

vänskap
32. den som vet mest om dig: Bea och syster
33. den vän som du har känt längst: Bea
34. allra bästa vän?: Bea
37. som bor långt ifrån dig: Betty
38. den du har mest minnen med: Definitivt Bea
39. bra vän du inte träffar ofta: Thomas
40. har du någon gång varit vän med någon som du inte tycker om nu: Gud ja, massa.

övrigt,
41. musiksmak: typ allt
42. sport du gillar: Det mesta men INTE fotboll.
44. har du någon gång hört att du sjunger bra: HAHA NEJ.
46. har du hört att du borde bli modell: nä
47. något speciellt du alltid har på dig varje dag: Underkläder?
48. vem är mest galen i din klass?: vilken klass?
49. brukar du sova med en nalle vid din sida? Brukar sova med min bebis
50. vad tänker du på just nu: Att jag har ont i nacken

Tankar

Ligger "hemma" i soffan och tänker. Mitt liv har förändrats sjukt mycket på bara ett år. För ett år sen så bodde jag i Strängnäs med mitt ex hade nyligen fått jobb i Nyköping så pendlade mycket mellan Strängnäs och Nyköping. Jag trodde nog att jag va lycklig då. Men nu när jag tänker tillbaka va jag bara förvirrad. Jag tror inte ens att jag va kär. Jag va bara rädd för att vara ensam. Haha skönt att saker och ting ändras. Jag har vuxit massor som person det senaste året. Trivs mycket bättre med mig själv nu.

Well, idag ska jag städa och fixa lite här hemma för ikväll åker jag och hämtar mamma och pappa på Skavsta! Och imorgon flyttar jag hem till mig igen :)

Trasig

Ni tror att det är en tävling om vem som är trasigast, trasigast vinner.
Så är det inte. Trasigast går sönder!

This is how it works

This is how it works
You're young until you're not
You love until you don't
You try until you can't
You laugh until you cry
You cry until you laugh
And everyone must breathe
Until their dying breath

Älskar frukost!

Nyttiga pannkakor, kiwi, melon och en klick kvarg.
Recept på nyttiga och supergoda pannkakor:
Mosa en banan ock blanda med 2 ägg. Stek sen som en vanlig pannkaka. :))

För du betyder ingenting

Är så otroligt trött på allt tjat och på folk som tror att dom äger mig och kan bestämma helt och hållet över mig. Lyssnar jag inte på hur dom tycker jag ska leva mitt liv, nej då ska dom gå bakom ryggen på mig och snacka skit.
Känns inte kul alls! Men jag antar att det är så här man lär sig vilka man ska lita på och inte och även lär sig att uppskatta dom vännerna som är äkta!

Kom nyss hem från Bea, har haft mini filmkväll! Nu ligger jag nerbäddad med en stor schäfer i en stor dubbelsäng och glor film. Rätt skönt faktiskt!
Resten av veckan blir det jobb. Känns kul och skönt att få jobba nu igen!
Har även hunnit med lite egentid idag. Tog ett långt bad med ansiktsmask, musik och en bra bok. Får passa på nu när det finns badkar. Det är något jag saknar massor i min lägenhet.
Nu kolla klart filmen sen sova :)

https://cdn2.cdnme.se/3972624/6-3/pic_516f0202ddf2b36c8041a925.jpg" class="image">

Musik

Tog sovmorgon imorse och sen långpromenad med Charlie och syster. Sen världens godaste frukost, jag älskar frukost! Skulle kunna äta det till lunch och middag också! :)
Nu sitter jag och syster och lyssnar på bra musik och dricker kaffe! Mys! Kommer bog bli en lugn dag som består av film sol promenader och mysigt sällskap!

Lista


ÄR
Är du nöjd med ditt utseende? - Mja hyfsat!
Är du singel? - Jajjamän
Är du beroende av nikotin? - Nä :)
Är du kort? - inte så värst
Är du snygg? - klart jag är
Är du åksjuk? - Nej
Är du helsvensk? - Japp
Är du allergisk mot något? - Pollen!
Är du bra i skolan? - varken bra eller dålig
Är du vidskeplig? - Nejdå

VEM
Vem är i rummet med dig? - Min lilla bebis ligger i mitt knä
Vem önskar du var med dig nu? - Det är rätt skönt att vara själv just nu.
Vem fick du senast sms av och vad stod det? - Thomas "ska bara handla lite är på maxi nu kram"
Vem av dina släktingar står du närmast? - systra mi
Vem ska du träffa idag? - Kudden
Vem ringde du senast? - Bea
Vem saknar du? - Jag vet inte, Nette kanske
Vem festar du helst med? - Mina tjejer
Vem vill du träffa nu? - Men åh ingen, skrev jag inte det nyss?
Vem kysste du senast?- Hemlis ;)
Vem sov du med av samma kön senast?- Bea
Vem sov du med av motsatt kön senast?- O

VAD
Vad åt du senast? - Potatisgratäng och grillat kött
Vad har du på dig just nu? - Pyjamas hiho
Vad hör du just nu? - Tv:n
Vad sa du senast? -Hejdå
Vad för sjukdom hade du senast? - Influensa
Vad står det i det gulligaste smset i din mobil? - "du är bäst, du är den finaste vännen man kan tänka sig och jag är tomglas över att jag har dig. Kan inte tänka mig ett liv utan dig. Vi mot världen! Puss <3" från Bea
Vad ska man göra för att imponera på dig? - Vara sig själv och vara ärlig
Vad för talang har du? - Oj, vet ej
Vad brukar du göra när du får tråkigt? - Ringa och prata med någon rolig människa
Gjorde du vid den här tiden för ett år sedan? - Jobbade och åkte fram och tillbaka mellan Strängnäs och Nyköping

VAR
Vart går din drömresa?- Australien
Var är din mobil? - I min hand
Var har du köpt tröjan du har på dig? - Gina
Var handlar du mest? - Vet faktiskt inte
Var är din mamma just nu? - Hemma tror jag?

HAR
Har du några piercingar? Vart? - tagit ur alla, bara öron kvar. Har haft tunga, navel och näsa
Har du strulat med en kompis? - Haha ja
Har du provat droger? - big no no! Är så emot det
Har du piercat dig själv någon gång? - Nä bara örat
Har du kysst ett ex efter att ni gjort slut? - Hah ah typ
Har du något stort ärr? - Ah är ganska klantig
Har du blivit jagad av polisen? - inte direkt
Har du varit kär på riktigt? - Ja.
Har du sagt jag älskar dig till någon?- Ja
Har du allt du önskar dig? - Nästan.

HUR
Hur är du i skolan? - Tillbakadragen
Hur är du när du festar? - glad!
Hur många har du haft sex med? - hemlis men kan säga att det går att räkna på en hand!
Hur många har du varit tillsammans med? - 2
Hur svarar du i telefonen? - hej
Hur ser folk dig tror du? - Folk som känner mig ser mig nog som en väldigt hyper och glad person. Folk jag inte känner ser mig nog som blyg men glad
Hur var du som person för två år sedan? - Trodde jag visste allt, det visade sig att jag hade fel
Hur var du som person för ett år sedan? - Trasig
Hur är du som person idag?- lycklig

SKULLE
Skulle du vilja vara känd? - Nä
Skulle du kunna vara ihop med en kriminell? - Helst inte
Skulle du kunna vara ihop med en som ryktas vara player? - beror väll på
Skulle du vilja tatuera dig? - Har redan gör min andra om 1 månad!
Skulle du kunna pierca dig någonstans? - Inte igen. Men saknar naveln o tungan ibland
Skulle du kunna adoptera? - Ja fast vill nog föda barn själv
Skulle du kunna kyssa någon du vet har pojk/flickvän? - Been there done that
Skulle du kunna vara med i en dokusåpa? - Hah nej!
Skulle du kunna donera bort ett organ? - Mja
Skulle du vilja har ett förhållande nu? - Nej! :)
Skulle du kunna amputera bort en kroppsdel för en miljon kronor? - nää

ÖPPNA DIN KONTAKTLISTA I TELEFONEN OCH SLUMPA
Är du vän med personen? - Betty - ja!
Hur väl känner du personen? - Fredrik - inte lika bra som förut iallafall
Har du haft något mer än vänskap med personen? - Anders - haha nej
Har du kramat personen? - Ida å- ja många gånger
Har du träffat personen? - Malin Thell- jajjamän
Känner du personen? - Yami- ja det gör jag
Vad tycker du om personen? - farmor- bästa farmor
Hur är personen som person? - Alexander- falsk och opålitlig
Är personen söt? - Elin F - ja sötast
Har du pussat personen? - Micke - Mja kanske på skoj
När träffa du personen senast? - Jimmy- det va månader sen

Jobb

Jobb idag med. 7-12 sen 16-21. Underbart, en helg som skulle ha innehållit 14 timmars jobb blev istället 25 timmar. Men är iallafall ledig några timmar mitt på dagen. Då går jag hem till min vän Thomas för lite lunch! Trevligt!
Nästa vecka flyttar jag till Oxelösund. Ska vakta huset och hunden när mamma och pappa åker till Malta. Ska faktiskt bli riktigt skönt att bo "hemma" en vecka. Ska försöka släppa allt och ha massa egentid med mig själv! Sen ska jag passa på att träna massor också!

Förövrigt är jag fortfarande väldigt irriterad, fast är nog mest besviken. Men tänker inte lägga ner mer energi på det :)

Trust no bitch

Okej det här kommer bli ett argt inlägg. Är sjukt sur, ledsen, besviken och arg just nu. Folk som kallar sig mina vänner beter sig som kräk. Ena dagen är allt så bra och gullugulligt och andra dagen springer dom runt och snackar skit och försöker sabba. Jag fattar inte? Kan någon snäll människa berätta för mig varför man medvetet vill förstöra och såra en annan människa (som man dessutom påstår sig tycka om)? Just nu ogillar jag Nyköping mycketmycketmycket, men det är bara för många som bor här beter sig som IQ-befriade fiskmåsar eller något. Så fort jag kan så flyttar jag! Det ska bli skönt. Men det här är verkligen inte min förlust. Det är bara sorgligt, ni är sorgliga och patetiska! Tack och hej!

Så nu är jag klar med all dålig energi! :)
Kom nyss hem från jobbet, blev en lång dag 7-21:30. Jobb väntar imorgon också så ska krypa ner i sängen framför en film tänkte jag :)

Du vill att jag ska få spel
Varenda gång du medvetet gör nånting fel, men ey
Rör det mig? Gör din grej
Hör du mig? Gör dig grej
Jag hoppas att du kommer fatta nu
När du får det serverat till dig, nej!

Jag har nått den punkten då jag skiter i allt
Du springer runt på stan i kväll, för du vill inte sova själv, nej!
Att du ligger med nån annan betyder ingenting alls
Och du kan göra vad du vill, för du betyder ingenting, nej!

Bäst

Har haft en perfekt dag med bebo. Vaknade jätte tidigt av hennes telefon sen kunde vi inte somna om så då låg vi i sängen och pratade några timmar innan det va dags för frulle, sen promenera ner på stan för fika gånger 2 shopping mat och väldans mycket skratt efter det promenad till bio för att se the host. Sjukt bra film, båda har läst boken så hade riktigt höga förväntningar och den levde faktiskt upp till dom. Nu ligger vi helt utslagna på sängen och glor på något tråkigt tv program.

Jag är så sjukligt glad att den här tjejen finns i mitt liv! Kan både skratta och gråta med henne och vi kan varandra innan och utantill. Bäst!

Även fast jag blundar kan jag inte sluta se

Tror jag börjar bli sjuk, helt slut i kroppen och yr i huvudet. Hoppas det inte blir mer än såhär!
Vart och tränat med mina flickor idag, sen blev det en mysig pratstund och efter det middag hos mamma och pappa! Nu ligger jag och fryser i sängen. Längtar till sommaren när man kan gå omkring i snygga jeansshorts osv. Längtar ihjäl mig!

Hoppas på att kunna sova lite inatt, har inte sovit ordentligt på snart en vecka. Blir tokig. Vad är felet?

Samma nätter väntar alla
Utan dig är alla kalla
Långa mörka utan sömn


Det kommer aldrig finnas nåt som heter rätt tid, rätt plats


Jag tycker om att slippa vakna själv, att någon finns där när man vaknar med panik för man drömt en mardröm, någon man kan ligga och prata med långa nätter när man inte kan sova, någon som kramar om en och ler på morgonen. Men samtidigt känns det så ovant, det känns nästan läskigt. Jag har jätte svårt att visa känslor och öppna mig för någon ny, jag är så rädd att falla för fel kille och bli sårad igen.
Men om man går omkring och är rädd så vet man aldrig när man hittar rätt.
En sak vet jag iallafall, jag ska aldrig släppa in någon så nära inpå i mitt liv. Inte än iallafall.

Vaknade nyss, ligger och lyssnar på bästa markus och ska försöka gå upp snart.
Ska strax åka hem till en fin vän så ska vi träna lite sen blir det skitsnack och kaffe för hela slanten!

Fitspo

Lista

Vad vill du ha just nu?
Sommar

Vad är du rädd för ska hända?
Att jag faller för fel kille och blir sårad igen

Hur många stora kärlekar har du haft? En

Vilken är den bästa filmen?
Finns många, en av dom är the notebook.

Brukar du läsa böcker?
Försöker men har inte tålamodet

Vad irriterar du dig på just nu?
Att jag är hungrig fast jag nyss åt

Vem skulle du vilja se ut som?
keira knightley

Om du hade en miljon, vad hade du köpt?
Skulle resa massor

Vad föredrar du, sex med känslor eller utan känslor?
Med! Big time

Vad ångrar du mest av allt?
Ångrar inte så särskilt mycket, men kanske att jag litat på fel människor

Vart drar du gränsen för otrohet?
beror på situationen, men om någon som är i ett förhållande VILL vara med en annan tycker jag det räknas

Vem bråkade du senast med och varför?
syster för någon oviktig anledning

Har du varit underviktig eller överviktig någongång?


Skulle du kunna hoppa fallskärm?
Ja absolut! Någon gång ska jag göra det!

Tror du att man kan vara vän med sitt ex?
Inte jag iallafall!

Lever du efter en religion?
Niiiix

Vilken är ditt favoritämne i skolan?
Det kommer jag faktiskt inte ihåg

Skulle du kunna vara i ett förhållande utan sex?
Näää tror inte det.

Läser du bloggar? Isåfall, vilka?
Mina vänners

Hur vill du att ditt liv ska se ut om tio år?
Jaduu, vill ha ett välbetalt jobb som jag trivs med och vara lycklig

Vad står det i ditt senaste mottanga SMS?
"Ser bra ut fina ;)"

Vad har du för bakgrundsbild på mobilen?
Bebisen Elsa

Hur är du på fyllan?
Jobbig? Nej, men jag är väldigt glad. Skrattar heeela tiden.

Vilket är ditt största problem för tillfället?
Jobb

Vilken är din favoritdrink?
Frozen Strawberry Daiquiri

Vart skulle du helst vilja bo?
I ett gulligt litet hus på landet

Hur ser en perfekt helg ut för dig?
Bara jag får umgås med mina fina vänner så blir det perfekt!

Vem ringde dig senast?
Johannes

Vad ska du göra nu?
Pluggaaa

Framtid

Har tänkt hela natten. Försökt klura ut vad som händer i mitt liv, vad jag ska hitta på efter sommaren. Har hela tiden känt mig säker på att jag vill plugga och få en utbildning. Men jag känner mig inte alls sugen på det just nu. Jag vet att jag ska göra det och så men inte just nu.
Jag vill resa, långt bort. Vill se mig om i världen. Då kom jag på att jag kan resa som volontär, då gör man ändå något bra samtidigt. Jag tror man får en annan syn på livet efter att ha sett hur det är i sånna länder. Jag behöver nog det. Om det blir som jag tänkt så åker jag i november och stannar i en månad. Jag åker till Afrika till ett land som heter Tanzania. Jag hoppas det blir som jag tänkt nu :)

Sovmorgon

Tog en välbehövlig sovmorgon idag. Har precis ätit frulle och nu sitter jag och funderar på om jag ska ge mig ut och springa eller om jag ska gå till gymmet..
Kom nyss på att det är bara lite mer än en månad till jag tatuerar mig och det är lite mer än två månader till peace and love. Längtar äckligt mycket! :D

Usch

Dålig dag och dåligt humör. Inte kunnat sova ordentligt på 3 nätter, är så stressad och orolig när jag sover, vaknar med panik och sen går det inte att somna igen.. Antar att det är därför jag har vart på dåligt humör. Hatar det.
Nu ligger jag och myser med bebis och försöker bli trött.. Lyssnar på fina, fina kent. Passar perfekt till mitt humör just nu. Det är fint!
Annars händer 0 i mitt liv just nu. Tomt är ordet.
Imorgon hoppas jag på att vakna med ny och bra energi. Ska försöka ta mig till gymmet imorgonbitti!

Tisdag

Vakna av att det stank rök i hela lägenheten (igen) men den här gången hittade jag inte vad det va. Nu är det borta iallafall.
Skulle vara duktig och ge mig ut och springa när jag vaknade, men jag har en sån äcklig träningsvärk så jag blev kvar hemma med en god frulle framför OC :)
Ska åka till pappa idag och göra min bil vårfin, ska tvätta den och slipa på rostfläckarna. Kommer nog bli fint när den är klar.
Ska nog gå ut på en promenad iallafall, behöver röra på mig.
Puss

Samma nätter väntar alla

Har haft en supermysig gårdag, natt, och dag idag. Igår va jag och bebis hemma hos Bea, vi pratade massor och kollade på film. Hon är så fin den tjejen. Idag åkte mami och jag och tränade sen va det bara hem och sätta igång med städningen, har rensat och städat garderoberna och storstädat lägenheten. Blev så fint :)

Nu ligger hemma i min renbäddade säng på spikmattan och tänker.
Livet är rätt orättvist. Det finns människor som har allt man kan önska sig och sen finns det människor som inte har ett dugg.
Jag kan inte säga att jag är missnöjd med något. Det enda som känns jobbigt är att jag måste kämpa varje månad för att få pengar så jag klarar mig. Med hyra, räkningar, mat, bensin osv. Men jag klarar det alltid. Och jag har insett att pengar är ingenting egentligen. Man kan ha hur mycket pengar som helst men ändå vara olycklig. Jag har inte mycket pengar men kan ändå säga att jag är lycklig. Jag har världens finaste vänner och familj, jag skulle kunna dö för dom. Så det jag försöker komma fram till är att man kan vara rik utan att ha ett öre i fickan. Det handlar inte om pengar. Det handlar om lycka och kärlek.
Nu ska jag försöka knuffa undan alla tankar och sova :)

Genom allt<3

RSS 2.0