Vi är tomma skal som suktar efter innehåll

Usch vad jag mår dåligt. Va ute igår, men det är inte enda anledningen. Jag ska sluta dricka alkohol, påriktigt! Kan ha lika kul utan. Och nu har jag festat alldeles för mycket på senaste tiden och jag har tappat bort mig själv lite. Jag måste ta tag i mitt liv och försöka hitta rätt igen. Jag har gjort sjuka saker som jag aldrig trott jag skulle göra, för jag är inte sån. Men nu är det slut på det. Jag vet vem jag är och vad jag vill, jag måste bara kämpa lite för det.
Blir lite ledsen också, det känns som vissa vänner kan inte umgås utan att supa. Det känns så ytligt och tråkigt. Jag vill inte vara sån jag vill kunna umgås med mina vänner i alla lägen, när man är glad och ledsen jag vill självklart kunna ha kul med mina vänner men också vara allvarlig.
Nä nu ska det ske förändringar i mitt liv och jag ska bli den människan jag alltid strävat efter att vara oavsett om jag förlorar några "vänner" på vägen!

Nu är jag hemma hos mamma och pappa. Ska snart åka till Bea för en kväll med film och mys. Min lilla bebis är redan där, ville inte lämna henne själv hemma så hon fick följa med på äventyr.
Imorgon startar jag mitt nya liv. Och det börjar med träning och solning med mami :)

Bebis och jag <3

.

Har haft en fin dag, med fina vänner sen bio ed min underbara familj. Såg filmen små citroner gula, tyckte den va bra. Hade inte så höga förväntningar. Brukar alltid bli besviken på svenska filmer. Men den va bra, den va väldigt lik boken som jag läste för några år sen. Nu ligger jag i min soffa med bebis på magen. Ska plugga lite och förbereda mig inför nk prov imorgon!

Känner mig väldigt nedstämd just nu, minsta lilla kan få mig börja grina (haha) och jag har konstant tryck över bröstet och tungt att andas. Det är inte det minsta kul! Måste tänka glada tankar!
Nu ska jag gosa med bebis och bara ta det lugnt.
Puss

Plugg

Har massor att plugga, så idag blir en heldag med plugg sen kommer mina fina flickor och äter våfflor. Det är ju faktiskt våffeldagen. Sen bio ikväll. Låter som en skön dag tycker jag :)
Nu väntar matteboken :)

Söndag

Bakishäng hos mamma och pappa. Hade en sjukt fin kväll igår, skrattade som aldrig förr och alla mina favoriter va med!
Just nu ligger jag i soffan med cola och godis och kollar på sagan om ringen. Kan inte bli så mycket bättre! :)

Nu dansar vi hela natten

Ännu en natt på jobbet

Sitter på jobbet och kollar film. Lugna gatan här. Blir så fruktansvärt trött när det inte finns något att göra!
Kul att få massa sms/samtal av mina partykompisar som vart ute och dansat. Lite avis men jag får vänta tills imorn :)
Då är det all in som gäller :D

Har druckit så mycket kaffe så jag sitter och skakar men hellre det än att somna! Ska ta tag i städningen snart! Längtar efter min säng!

.

Tankar

Klockan är snart 12, alltså har jag 7 timmar kvar att jobba.
Det är hur lugnt som helst på jobbet. Händer absolut ingenting. Ligger i soffan och kollar tv. Det är mycket som snurrar i huvudet. Önskar att jag kunde stänga av hjärnan en stund. Jag tänker för mycket när jag är uttråkad och inte har något att sysselsätta mig med.

Jag har gjort något som inte är så smart. Jag är glad att det hände. Men rädd samtidigt. Det är något som jag kommer vara tvungen att hålla hemligt, annars kommer det sluta illa. När det ena jag egentligen vill är att skrika ut så hela världen hör måste jag istället vara tyst och låtsas som ingenting. Det är nog det som är det jobbigaste, att försöka dölja det, låtsas som det aldrig hänt. Men det känns som det syns på mig, som att det lyser igenom. Önskar jag kunde berätta för alla. Att folk skulle acceptera det och allt kunde fortsätta precis som förut. Men nej.
Okej, nu låter det som värsta grejen. Men det är det nog inte egentligen.

Nej nu ska jag städa lite och hoppas att timmarna går snabbt :) vill hem till min varma sköna säng och somna bort från alla tankar!

Jobb

Sitter på jobbet just nu. Knarkar kaffe för att orka hålla mig vaken hela natten. Är jätte läskigt här på nätterna. Blä!
Men ska passa på att plugga, har prov imorgon när jag slutat. Kommer vara äckligt trött menmen!

Jag förvånar mig själv hela tiden. Gör saker som jag aldrig trodde jag skulle göra. Märker nya saker med migsjälv. Men det är bra. Sålänge jag inte gör något dumt :)

Igår sökte jag högskolor, i typ hela Sverige. Hoppas på att komma in på något. Men vet inte riktigt vad jag vill. Jag ska fundera lite till och om inte annat så kan jag ju söka till nästa vår istället. Fast jag är trött på att inget händer. Jag vill byta stad, träffa nytt folk och göra något nytt. Jag vill få en utbildning och bli bra på någonting!

Nej nu kan jag inte skriva mer. Måste jobba lite!
Puuussss

Jag tänker för mycket på dig

Sitter och väntar på skjuts till Södertälje. Ska kolla när syster tävlar! Är äckligt trött!
Sen blir det myskväll hemma hos mig med fint folk! Imorgon blir jag 21.. Ångest haha! Nej men jag vill inte bli äldre nu!
Har haft en bra helg, va ute i fredags. Hade skit kul! Första utgången som vart lyckad på länge. Drack dock lite för mycket saft! Haha! Igår låg jag helt död hela dagen, va så sjukt bakfull, senast jag mådde så dåligt va efter studenten haha! Sen kom Carro och räddade kvällen med choklad och chips! :)

Mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig

Jagharontimagenochvillintetänkapåframtiden!

Hoppas hoppas att det går som jag vill nu. Har panik över framtiden panik över jobb panik över skolan och ännu mera panik över livet!
Nej nu lät det illa, men lite panikig är jag faktiskt. Har mina planer och drömmar. Jag vet att jag kan klara det och jag har precis samma chanser som alla andra. Jag måste bara tro på mig själv lite mer!
Positiva tankar!

Kom nyss hem och nu sitter jag med en kopp te framför tv:n. Ska plugga lite också sen läsa och sova. Är så trött av mig just nu, men får ångest av att sova för mycket, känns som man slösar så mycket tid på att just sova.
Imorgon är det träning som gäller, sen promenad med en gammal vän!
Nej, mot naturkunskapsboken! Läsa om kolföreningar och människans kemi är väll det ända rätta att roa sig med såhär en tisdagskväll?

Bitter

Sur på försäkringskassan, arbetsförmedlingen och CSN! Fml!

Mys

Sitter hos bästa syster och har ätit massor :) man blir alltid glad av mat! :)
Ikväll skiter jag i allt!

Huvudvärk

Det är mycket jag vill skriva men inte kan, ifall fel personer läser. Så frustrerande!
Just nu ligger jag hemma i soffan och glor på tv. Huvudet värker snart sönder. Men jag är glad ändå. Riktigt glad!

Ska bara ligga hemma hela kvällen och dricka te och mysa framför tv:n :)

Lördag

Har en galen huvudvärk, haft ända sen igår. Men nu har jag knarkat Alvedon och druckit massor med vatten så det borde gå över snart. Väntar på att min fina vän Thomas ska komma och hälsa på. Länge sen man träffade honom, men blir väll så när man bor i olika städer.
Får se vad vi hittar på idag. Är så fint väder så jag är sugen på långpromenad!
Har iallafall hunnit städa, diska, duscha och stretcha (har feta träningsvärken). Tänkte sätta mig med matteboken en stund men det är nog inte den smartaste idén när man redan har ont i huvudet haha!

Känner mig jätte motiverad och glad idag. Tänker skita i allt som gör mig ledsen/besviken och bara fokusera på bra saker! Ska verkligen komma igång med träningen nu också, påriktigt. Ska köpa det där jävla gymkortet imorgon och sen kör vi! Förstår bara inte varför jag väntat så länge när jag vet att jag mår så mycket bättre av träning.

Fint ska det vara

Har haft bästa dagen på länge idag. Va i Norrköping med bästavän! Har skrattat åt precis allt hela dagen. Trött i skrattmusklerna! Så himla fin dag som jag länge kommer kunna leva på!
Nu ligger jag död i soffan och kollar på tv.
Imorgon är det skola som gäller sen träning med pappi! :)

Fint ska det va och du är finast av alla!

Borsta tänderna livet!

Sitter hos syster, har precis ätit frulle och nu sitter vi och pratar om livet. Älskar våra skeva tankar<3

Jag vet hur du ser ut i inga kläder

Visst du kan skratta och låtsas som ingen ting, men jag vet allt om dig för du har varit min. Du är nån annan nu ioförsig, men när du strippar och klär av dig är det samma grej.

Tisdag

Vart i skolan hela dagen, slutade vid två. Sen kom mamma på besök då vart det soffhäng och skitsnack. När hon åkte däckade jag totalt på soffan. Har ätit äckligt mycket idag och igår haha vågar inte ens skriva allt jag tryckt i mig. Feta ångesten på det!
Men när man mår dåligt får man!
Idag va ändå än ganska bra dag :) hände en kul sak som gjorde mig glad! Men jag har lärt mig att inte hoppas på för mycket. Jag hoppas inte på något. Nu vart det lite rörigt haha
Ikväll blir det ligga och glo tv. Energin = 0

Svart är ingen färg det är så man känner sig

Har äckligt ont i magen och mina hormoner vill inte vara snälla mot mig idag :(
Har en stor klump ångest i magen och vill bara gråta! Ska nog kolla på en sorglig film så har jag en anledning till att gråta :))
Nej men man behöver nog ha sånna dagar när allt känns skit och så. Eller jag gör nog det. Då uppskattar jag allt bra mycket mer sen

Syster kommer hem till mig när hon slutat jobba då blir det te och kladdkaka :) då blir jag nog gladare :)
Sålänge får det bli film och mys med Kurre <3

Bajs

Nu har jag inte skrivit på några dagar. Har egentligen inte hänt så mycket. Skola och sånt bara. Sen har jag försökt komma igång med träningen. Har vart på ett corebox pass och sen har jag simtränat. Feta träningsvärken men ikväll kör vi nog igen! :)
Ikväll kommer bästa syster hem också! :D
Annars är mitt liv rätt tråkigt just nu, skolan som jag inte har någon motivation till, inget jobb på flera veckor (blir kul att betala hyra osv nästa månad) men hoppas iallafall att bli lite gladare och piggare nu när träningen kommer igång!

RSS 2.0