Vecka 2 i skolan

Är redan inne på vecka 2 i skolan och jag måste säga att det känns skitkul, klassen verkar jätte bra och utbildningen känns helt rätt! 
hoppas inte det här året går för fort bara! 
Har nyss käkat middag med min andra hälft och nu blir det soffhäng en stubd innan det är gym dags. idag blir det kondition armar och mage :) 
så taggad på livet just nu :))

Kick off

sitter och dricker mitt morgon kaffe och ska snart börja rulla mot Södertälje för att hämta upp några klasskamrater sen vidare mot Malmköping. Spännande! :)
älsklingen åkte nyss till jobbet, jag hatar att säga hejdå (jag vet att det bara är 2 nätter..haha) även fast det är så kort tid jag ska vara borta så blir jag helt blödig och får en klump i magen. Vi har bara vart ifrån varandra 1 gång innan och det va innan vi ens blev tillsammans. Men ja, det blir kul och jag är ju snart hemma igen :) 

Godmorgon

sitter och väntar ut tiden så jag kan åka till skolan snart. vill inte komma förtidigt så väntar lite till :) 
igår va första dagen, det gick hur bra som helst. Fast jag va galet nervös! Men klassen verkar toppen och lärarna också. Blir nog bra det här. Är så taggad! 
Imorgon åker vi på kick off med klassen, till Malmköping (haha) tror det kan bli kul. 
Känns iallafall som det här kommer bli ett bra år!
nu ska jag ta och rulla mot Tälje :) 
 

Sovmorgon!

Så skönt att slippa vakna av väckarklockan. Vaknade dock rätt tidigt ändå. Mysfrukost med min andra hälft sen åkte han iväg för att åka motorcykel. Jag passar på att läsa lite skolgrejer. får se vad lördagen har att bjuda på, inga planer vilket känns skönt. 
 
Igår träffade jag min supersaknade Betty, det blev frukost på scandic sen lite shopping. Jösses vad jag saknat den tjejen! <3
 
nu är det bara 2 dagar till första skoldagen.. Läskigt!! 
 
Jag just nu
 

Torsdag


 
Idag jobbade jag min sista dag på stället där jag jobbat i nästan 3 år. Jag hade förväntat mig att känna mig lättad och tycka att det va superskönt.. 
okej, skönt tycker jag att det är och jag är super taggad på att börja plugga. men när jag väl skulle tömma skåpet, lämna nyckeln och gå hem så kändes det himla sorgligt. 
Mina fina kollegor hade köpt en flaska rosé och skrivit ett litet kort, jag kunde inte hålla tårarna borta. Så gulligt! 
Nu är jag klar med det här kapitlet i mitt liv och på måndag börjar ett nytt. Blandade känslor men mest bra! 
 

11/8

Nu är sommaren snart över. Blandade känslor, men jag är nyfiken på framtiden. framtiden som äntligen ser ljus ut. 
Jag har haft en bra sommar, har mest jobbat men hunnit vara ledig lite också. Då åkte jag och min andra hälft till Öland i några dagar (där det bara regnade) och hade supermysigt. Sen mötte vi upp ett gäng i Halmstad där dom hade hyrt ett hus och stannade där några dagar också. Jag är så glad att jag har min älskling att dela mina dagar med. Allt blir såå mycket bättre när han är med. 
 
Nu är det bara en vecka kvar tills jag börjar skolan. Och jag är så himla taggad! äntligen får jag hållapå med något som jag är intresserad av och träffa människor med samma intresse. För just nu känner jagatt det är inte många av mina vänner som delar mitt intresse, dom flesta är riktiga partypinglor som går ut och super varje helg. Det är inte riktigt jag (längre). ser ingen som helst anledning att göra det, det är inte så jag vill leva mitt liv. Och det gör människor upprörda, det är något jag inte förstår.  Jag gör mina val och ni andra får göra era. Tycker folk att det är kul att supasig full varje helg och bara ha det att se fram emot i veckorna, så får dom väll tycka det. Jag har inget emot folk som väljer att leva så, men då måste jag få välja att inte leva så. 
 
Aja ja nu blev det en rörig text men tror ni förstår poängen. 
 
nu nu ska jag mysa ner mig under en filt i soffan, ltssna på regnet och dricka mitt morgon kaffe innan det är dags för kvällsJobb. 
 
RSS 2.0