Veckan före examen

Imorgon är det exakt en vecka kvar tills jag tar examen. En vecka kvar tills jag sätter mig i bilen och styr mot skolan för sista gången. 
Det är så mycket blandade känslor kring detta. Det ska självklart bli superkul att börja mitt liv som hälsopedagog men samtidigt känns det så himla sorgligt.. Det här året har gått för snabbt jag kan inte fatta att det är slut nästa vecka. Är jag verkligen redo att stå på egna ben? Kommer jag ens få jobb när sommaren är slut? Jag vill inte tillbaka till mitt gamla liv, det är min rädsla. Jag kan så mycket mer än innan och jag vill så mycket mer.. 
Det här året har nog vart det bästa i mitt liv, men det har nog varit ett av de tuffaste också. Även fast det har vart helt fantastiskt så har jag aldrig känt mig så stressad och haft så höga krav på mig. Men även det har vart utvecklande.  Jag har fått gå en jätte bra utbildning med en jätte fin klass och de bästa lärana man kan önska sig. Jag kommer ta med mig så mycket från detta året och inte bara ny kunskap utan nya vänner fina minnen lärdomar om mig själv och mycket mer. 
Det jag försöker säga är att tiden gick för fort jag har haft sjukt kul under tiden men nu är den snart slut och det är meningen att jag ska klara mig själv nu. Hur läskigt det än är, så tror jag ändå att jag fixar det! 
 
RSS 2.0