Sjukis

Vaknade upp genom förkyld. Hostar sönder lungorna snart tror jag!
Ska fixa frukost, sätta på musik och sätta mig med matte boken, försöka förstå iallafall. Jag och min mattebok är inte så jätte bra vänner..
Sen börjar jag jobba kl 18. Skönt med kort dag :)

Varför vill man alltid ha det man inte kan få?

Jag vill göra fel och erkänna det

Nyss hemkommen från jobbet. Håller på att fixa mat sen tänker jag slänga mig i soffan och kolla film! Känns hur skönt som helst att vara hemma. Har inte uppskattat det på dethär sättet på länge nu. Nu är det skönt att vara själv här. Förut hatade jag det.
Igår kväll var jag hos bebe och hade tjejkväll, pratade massa skit åt gott, kollade film och däckade på en madrass på golvet med min finafina vän.

Känner inte igen mig själv just nu. Jag vet inte varför men jag känner mig annorlunda. Men nu kan jag säga att jag mår bra och är glad, det är huvudsaken. Jag gör bara sånt som jag själv vill och mår bra av. Och det gör jag nu. Även fast det jag gör är väldigt olikt mig.


Snart ska jag och Bea boka resa till London, ska bli så galet skönt att åka bort. Är supertaggad! Längtar till februari! :D

Det handlar bara om tur tillslut

Inte skrivit på några dagar. Men jag har haft så mycket annat att lägga all fokus på.
Mår mycket bättre nu, jag var tvungen att ta ett beslut. Det gjorde jag. Jobbigt just då men känner mig grymt lättad nu i efterhand.

Har vart i skolan och pluggat idag, träffade en saknad vän där. Känner mig dålig för jag inte hör av mig så ofta som jag borde.
Sen åkte jag hem och städade (behövdes veeeerkligen)
Och nu lyssnar jag på älskade kent och väntar på att bebe ska komma och göra mig sällskap! :)

I lördags va jag ute, jag borde inte men så vart det. Hade superkul och träffade superkul folk. Inte lika superkul igår dock men sånt får man leva med. Nu ska jag inte festa på ett tag. Måste lägga fokus på skolan och jobbet. Plus att jag är rätt duktig på att göra dumma saker på fyllan.. Höhö!

Man lär sig att det ordnar sig, man lär sig att man klarar sig

Så sant

Onsdag

Någon gång måste man ta steget och jag gör det idag. Antingen förlorar jag allt eller vinner allt. Jag måste bara få ett svar och det är nu!

Det är först när man ger upp som det blir nåt nytt, när man släpper taget tar man steget. Jag vet hur ont det gör när hoppet dör, men askan är den bästa jorden.

Känner att den här bloggen är väldigt negativ och deppig nu. Ber om ursäkt för det men det är skönt att skriva av sig någonstans.
Jobbat 7-18 idag, trött som få. Sover fortfarande dåligt men orkar med dagarna iallafall! Efter jobbet åkte jag hem till en vän för varmchoklad och skitsnack sen hem till mitt barndomshem, känns alltid så himla skönt att komma hem. Släppa allt och bara vara! Ska sova här i natt i hopp om mer sömn! Sen imorgon väntas skola och jobb! Skönt att hålla igång!

Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör, jag lärde mig att änglar bara finns i snö. <3

Ett efterlängtat mongobarn

Ligger i sängen med bästavän, kollar på film som gör en glad.
Har haft en ganska bra dag med fina vänner. Det är såna dagar dom den här man förstår hur bra vänner man har. Känns så fint att veta.
Har även vart i skolan en stund idag det går bra nu. Känns skönt att komma igång med det. Ett steg på vägen närmare mitt mål!
Jag vet att jag kommer fixa det, att nå mitt mål alltså. Bara jag har kvar viljan! Just nu ligger motivationen på noll, men jag vet att den kommer tillbaka och att jag klarar detta. Har bara en dålig period just nu! Mycket som händer som min hjärna inte klarar av att bearbeta just nu, då försvinner all motivation och det jag helst vill är att ligga och sova hela dagarna. Men skola och jobb måste jag sköta.
Imorgon blir det jobb, ska alltså försöka sova snart med bästavän bredvid. Hatar att sova själv!


Det ser sjukt ut, men det är det bästa som jag har.
Som ett efterlängtat mongobarn<3

True

Måndag

Ligger helt död på soffan, lyssnar på fin musik och så.
Måste plugga idag men har tappat motivationen till allt.
Igår träffade jag min fina vän Bea som håller på att flytta, hjälpte henne att packa upp och lite sånt men sen slutade det med att vi satt och fika och prata ända in på småtimmarna. Sånt som behövs!

And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
And sooner or later it's over
I just don't wanna miss you tonight

Dödamigsnälla?

Känner mig helt död, vart i skolan och sen gick jag på stan en stund. Nu är jag hemma. Ska äta och vila. Måste plugga och städa också men det får vänta.
Saknar A också, vet inte när han kommer tillbaka och det gör mig ledsen.
Dåligdag.se

Låt det va som i en film

Har världens bästa vän här, vi lyssnar på sperfin musik och pratar viktigt. Känns skönt att ha henne.
Har haft en bra dag, hunnit med mycket. Pluggat, träffat Carro på lunch och lite skitsnack sen åkte jag hem till mammi och pappi! Det är skönt att ha mycket att göra, då hinner man inte tänka så mycket.
Måste försöka sova snart inte sovit ordentligt på länge, min kropp känns helt seg och jobbig.


Allt som var på riktigt, det känns på låtsas nu <3

Sömn vad är det?

Knappt sovit alls inatt, nu sitter jag och väntar på att Carro ska komma och promenera med mig till skolan. Hon va här igårkväll/natt också. Skönt med sällskap och skönt att prata av sig!
Har bara en lektion idag, börjar 9 och slutar 10. Sköönt. Är fortfarande världens nervvrak med för mycket tankar i huvudet. Antar att det är därför jag inte kan sova. Jag säger bara, tack Gud för smink!
Nu kommer Carro, skriver kanske senare.

Bjuder på en bild på oss också :)

Vänner

Känns fin att ha så underbara vänner när allt känns piss. Massa kärlek till er<3

Idag har vart förjävligt, så jag tänker inte ens ta upp det. Har vart ledig iallafall.
Nu sitter jag hemma hos en vän och kollar dålig skräckis. Perfekt avslut på den här kassa dagen!

<3

Tyck synd om mig nu

Första dagen i skolan gick bra, va bara introduktion och så. Men nu är jag riktigt taggad på att komma igång!
Igår efter massagen mådde jag jätte dåligt, blev yr i huvudet och senare på kvällen svimmade jag. Inte så kul men idag känns det bättre. Tyckte dock att det var bäst att bara vila och ta det lugnt idag. Hoppas på att må helt bra imorgon!
Just nu ligger jag och lyssnar på fin musik och tänker.. Fattar inte varför jag känner mig ledsen nästan hela tiden istället för att vara glad för allt fint jag har i mitt liv. Jag försöker verkligen vara glad men jag tror att det är rädsla egentligen, jag är rädd att förlora dom jag tycker om. Jag är rädd att bli svag igen, att allt som jag byggt upp ska rasa. Men framför allt är jag rädd att det ska bli som förut, även fast jag vet att det inte blir det och att han är 1000 gånger bättre så känner jag mig orolig. Jag är rädd för att bli sårad igen.

Nu vart det här ett väldigt osammanhängande inlägg, som säkert ingen förstår eller ens orkar läsa men nu har jag iallafall skrivit av mig lite :)

Väntar på bästa syster som ska komma och göra mig sällskap ikväll. Sen kommer A senare. <3

Him <3

Söndag

Söndagsångesten börjar smyga sig på nu. Imorgon börjar skolan, vet inte alls hur jag känner inför det men det är bara ca 4 månader så det borde jag kunna fixa.
Just nu ligger jag i soffan och väntar på att maten ska bli klar samtidigt som jag kollar när pojkarna spelar Wii, mys!
Sen lär det väll bli filmkväll som står på schemat igen!
Ska även börs träna imorgon. Min kropp och mitt huvud mår inte bra så ju fortare desto bättre! Nu kör vi!

Nu är maten snart klar :)

Lördag

Har haft en skön lördag. Den började mindre bra men det kan vi skippa.
Vaknade bredvid den finaste jag vet alldeles för sent, hatar att min dygnsrytm har blivit helt fuckt up.. Men på måndag kommer det bli förändringar!
Sen har jag vart hemma hos mamma och pappa hela kvällen, ätit gott och kollat på film. Mys!
Nu ligger jag hemma i min säng och kollar sex and the city och väntar på att A ska komma hit! :)

Tror jag har blivit vinterdeprimerad eller något. Jag har hur många anledningar att vara världens gladaste just nu, men ändå så känner jag mig sjukt seg och nere. Jag är äckligt trött hela tiden, huvudvärk, humörsvängningar och ja you name it! Om jag kunde skulle jag stanna i sängen hela dagarna..
Men på måndag börjar jag skolan och då blir det ändringar. Jag måste gå tillbaka mina rutiner. Sen måste jag komma igång med träningen ordentligt, då vet jag att jag kommer må bättre! :)

Nu ska jag kolla klart på filmen sen sova , ska upp tidigt för att gå på massage. Skönt!

Nattinatti <3

2012

2012
(x) Rökt.
(X) Snusat.
( ) Tagit Droger.
(X) Druckit så mycket att jag spytt.
( ) Stulit en bil.
(x ) Hånglat med någon av samma kön.
(x ) Varit kär.
( ) Blivit arresterad.
(X) Haft med polisen och göra.
( ) Gått på en blind date.
(x)Skolkat.
(X) Sett någon död.
( ) Varit utomlands.
( ) Flygit flygplan.
(x ) Gått vilse.
(x ) Varit nära på att skadat dig riktigt illa.
(X ) Gråtit dig till sömns.
(x ) Sjungit karaoke
( ) Gjort något som du lovat dig själv aldrig göra.
( ) Busringt.
( x) Skrattat så mycket att någon dryck kommit ut ur näsan.
(x ) Fångat en snöflinga på tungan.
(X) Dansat i regn.
( ) Skrivit till Jultomten.
(x ) Fått ett sugmärke.
(x ) Sett solen gå ner med någon du tyckt om.
(x ) Blåst såpbubblor.
(X) Grillat på en strand.
( ) Åkt inlines.
( ) Åkt skidor.
( ) Åkt skridskor.
( ) Åkt snowboard.
( ) Genomgått en operation.
( ) Varit förälskad i en lärare.
( ) Haft sex med min lärare.
(x) Legat på rygg och sett molnen flyga förbi.
( ) Gjort en snöängel.
( ) Haft ett te-party.
( ) Byggt ett sandslott.
(x ) Hoppat i en vattenpöl.
(x ) Hoppat i en lövhög.
( x) Somnat i skolan/på jobbet.
( ) Använt ett falskt ID
( ) Varit med om jordbävning.
( ) Rört en orm.
(X ) Sovit under stjärnorna.
(x ) Blivit kittlad.
( ) Blivit bestulen
(x) Blivit missförstådd.
(x) Gått mot rött.
( ) Blivit avstängd från skolan.
( ) Varit i en bilolycka.
(X) Haft kramp.
(x) Ätit ett helt glasspaket på en natt.
(/ ) Hatat mitt utseende.
( ) Varit vittne till ett brott.
( x) Gått barfota i leran och pressat leran mellan tårna.
(x ) Fått en önskan inslagen.
( ) Sagt till en främling att jag älskar honom/henne.
( ) Kysst en spegel.
(X ) Sjungit i duschen
( x) Drömt att jag gift mig med någon.
( ) Slickat på en lyktstolpe på vintern.
( x) Suttit på ett tak.
( x) Skrikit så att jag inte fått luft.
(x) Pratat i telefon i mer än 4 timmar.
(x) Stannat uppe hela natten.
( ) Inte duschat på en vecka.
( x) Plockat och ätit ett äpple direkt från trädet.
( x) Klättrat i träd.
( ) Haft en koja.
(X ) Blivit puttad i en pool med kläderna på.
( ) Brutit någon kroppsdel.
( ) Fångat en fjäril.
( ) Fuskat på ett prov.
(x ) Glömt någons namn.
( )Tatuerat mig
(X ) åkt polisbil
( ) åkt ambulans
( ) Dykt djupare än trettio meter.
( ) Hoppat fallskärm
( ) Snattat för över 1000 kronor
( x) Piercat mig.
(x) Smygit ut
(X ) Rökt vattenpipa
(x ) Sminkat dig
( ) Hoppat bungy jump
(x) Ångrat något

:)

Kom nyss hem från jobbet.
Sitter och kollar på film och väntar på att A ska komma hit.
Vet att det är dålig uppdatering och yadayada. Men har haft 0 motivation till att blogga! Har iallafall haft två super veckor, firat jul med min fina familj, jobbat massa, träffat nya vänner, träffat en speciell person, firat nyår, vart glad, skrattat, gråtit, vart på bio,ätit alldeles för mycket och onyttigt och bara haft det bra!

Just nu är jag världens lyckligaste


Tjugofem kvadrat och en nittiosäng hade gjort mig beredd på att leva själv, men du är som jag och lika barn leka bra
(Okej 35kvadrat och en 120säng)

RSS 2.0